У просторијама Центра за стручно усавршавање у Лесковцу, поводом 15. марта – Светског дана права потрошача, Удружење Народни парламент је јуче организовало трибину о стању потрошачких права на југу и истоку Србије. На трибини су учествовали представници Удружења, које је и Регионални центар за заштиту потрошача источне и јужне Србије, као и представник Републичке тржишне инспекције.
„Највећи број жалби и рекламација грађана односи се на квалитет одеће и обуће, квалитет техничких уређаја и комуналних услуга“ – рекао је Боривоје Ђорђевић, менаџер правне службе у Регионалном центру за заштиту потрошача источне и јужне Србије. Он је истакао да се грађанима помаже саветодавно и писањем поднесака, али да они, пре свега, морају да имају рачун и да се најпре обрате продавцу. Шеф Одсека тржишне инспекције за Јабланички округ Братислав Златковић нагласио је да инспектори врше надзор над применом Закона о заштити потрошача у смислу поштовања рокова, али немају право да утичу на одлуку продавца да ли ће прихватити рекламацију или не.
„Од око 700 захтева за рекламацијом, колико годишње обрадимо, око 60% њих реши се у корист потрошача“ – додао је Ђорђевић и подсетио да се грађани могу обратити правном тиму удружења лично у згради Дома синдиката, на број 016/3100 110 или путем електронске поште на адресу: pravnapomoc@parlament.org.rs
Пројекат „Регионални центар за заштиту потрошача јужне и источне Србије“ финансијски подржава Министарство трговине, туризма и телекомуникација, а реализује Удружење Народни парламент.